Du visar för närvarande Marknadsföring för mobil internet, mobilanpassad hemsida samt mobil App

Marknadsföring för mobil internet, mobilanpassad hemsida samt mobil App

UPPDATERAD 2017-08-07

Läser ni detta från en mobiltelefon eller iPad? Enligt statistik från 2016 som vi listar i denna artikel skulle jag kunna slå vad om att det är det ni gör.

Man har kunnat följa trender och statistik de senaste åren som pekar i riktning mot mer och mer mobil aktivitet på internet och nu när det bara återstår enstaka dagar innan vi når 2017 går det inte att ignorera detta längre.

Mobilanpassad hemsida, egen Android App och iOS App samt marknadsföring för mobil aktivitet.

Dessa områden är livs viktiga! Varje företag måste ha en plan för att integrera anpassning mot mobilanvändarna i sin marknadsföring under 2017, om det inte redan är åtgärdat – Inga ursäkter!

mobilanpassad marknadsföring med smartphone

Har ni inte blivit övertygade ännu kring de viktigaste elementen inom e-handel, hemsidor och appar och den mobila revolutionen? Läs denna lista vidare punkt för punkt.

34 % läser email enbart från mobilen. (Informz)

Hur många på ert kontor använder iPhone, Samsung mobil eller annan typ av smartphone? Ta tillfället att kontrollera hur era egna email ser ut INNAN ni trycker ”skicka” och ni minskar därmed risken att 1/3 av era mottagare blir missnöjda över hur ni presenterar er via email.

80 % av alla internetanvändare använder smartphone. (Smart Insights)

Detta är bra statistik för oss som är väl förberedda med mobil marknadsföring och mobilanpassad hemsida samt egen App.

48 % av alla kunder börjar sökning via mobilen med hjälp av Google. (Smart Insights)

Detta visar på hur viktigt det är med sökmotoroptimering så att kunderna hittar just er hemsida vid en googlesökning.

26 % av alla kunder börjar sitt köp med butikens App. (Smart Insights)

Detta visar på vikten att presentera sitt företag i form av en Android App eller iOS app. Utan egen utvecklad App går man miste om 1/4 av alla kunder redan innan de börjar söka.

Appar står för 89 % av all spenderad tid med mobilen, de andra 11 % på websidor. (Smart Insights)

Kunder söker efter kunskap och produkter på internet, men när de väl hittar er vill det integrera sig med Er via en App.

mobilapp facebook och twitter

Fler än 50 % av smartphone användarna tittar till sin mobil det första de gör när de vaknar upp på morgonen. (ExpressPigeon4)

Jag erkänner. Jag är en av dem som använder min mobil direkt jag vaknar, och jag är verkligen inte ensam. Många många miljoner gör detsamma varje morgon. Ingenting är lika kraftfullt media som mobilen – och har aldrig varit. Utnyttjar ni det?

71 % av marknadsförare anser att mobil marknadsföring är grunden för ett framgångsrikt resultat. (Salesforce)

För de flesta som jobbar med marknadsföring utgör mobil marknadsföring högsta prioritet.

Google kan visa att 61 % av besökarna inte går tillbaka till en icke mobilanpassad hemsida och 40 % av dem går istället till en av era konkurrenters hemsida. (MicKinsey & Company)

Rubriken säger allt. Vikten av att äga en responsiv hemsida går inte att nog understryka. Mobilanpassade hemsidor är ett absolut måste idag när vi går in i 2017.

2019 räknar man med att mobil annonsering står för 72 % av all annonsering online i USA. (Marketing Land)

Annonsering online till enbart datorer anses snart som det ”gamla sättet” att annonsera på.

83% av mobilsurfare anser att det är viktigt för företagare att ha en sömlös integration mellan alla plattformar. (Wolfgang Jaegel)

Folket har svarat! Era kunder förväntar sig att ni erbjuder hemsida, webshop och app för era produkter och tjänster. De vill kunna använda era kanaler på dator och mobilen. Var som helst och när som helst.

 

57 % säger att de inte skulle rekommendera ett företag eller webbutik som har dålig eller ingen mobilanpassad hemsida. (CMS Report)

 

Bygga hemsida handlar idag inte enbart om design. Viktigare än någonsin är funktionaliteten hos hemsidan, både på dator och mobilen. Hemsidan måste vara mobilanpassad och vara välbyggd med sökmotoroptimering som första prioritet.

 

88 % av konsumenter som söker efter någon typ av lokal affär, ringer eller besöker denna inom 24 timmar. (Nectafy)

 

Första intrycket är det viktigaste. Med en mobilanpassad hemsida som imponerar och representerar ert företag på bästa sätt, ökar era chanser till fler affärer. Vi på pregal media kan bygga hemsidor som osar klass.

 

83 % av B2B marketers ansåg att en mobil App var en viktig faktor. (Strategy Trends)

 

Minns ni tiden i början av internet när det ansågs coolt att ha en hemsida och inte alla hade en? Vi ser exakt samma sak nu med mobilappen. Bortsett från alla viktiga och nyttiga funktioner den kan innehålla – att bara ha en Android App eller iOS App på Google Play eller iTunes App Store imponerar och placerar er i framkant!

 

40 % av alla mobilsökningar på Google är av lokalt intresse. (Google Mobile Moments Study)

 

Visar att alla, även små verksamheter, måste ha en tydlig mobil marknads-strategi.

 

70 % av konsumenter omedelbart kastar email som inte är anpassade för mobilen. (Blue Hornet)

 

Alla era kanaler måste vara anpassade för mobilen 2017 för att inte riskera att hamna på efterkälken.

 

59 % av alla mobilanvändare förväntar sig att företagen anpassar sina kanaler till mobilanvändning, såsom resonsiv hemsida, mobilanpassad hemsida och appar. (Sourcec

 

Denna information behöver ingen vidare utläggning. Det känns självklart idag 2017.

iMac och iPad på ett kontor

 

Avslutningsvis några korta punkter som ytterligare bevisar hur viktigt det är för alla branscher att anpassa sig för mobil verksamhet.

 

·        Mobilanvändare laddar ner I genomsnitt 8,8 appar per månad.—BI Intelligence, 2015

·        I maj 2016 var den gensnittliga kostnaden per app installation $2.33 för Android och $1.46 på iOS. —Fiksu, 2015

·        25 % av nerladdade och installerade appar användes aldrig . —Google, 2015

·        26 % av nerladdade och installerade appar avinstallerades efter en gång.—Google, 2015

·        24 % skulle använda appen mer om det erbjöds exklusivt innehåll eller rabatter.—Google, 2015

 

 

 

Verksamheter i alla branscher behöver ha en klar och tydlig idé och strategi över hur de ska anpassa sig för kundernas ökande mobilanvändning. Har ni det? Om inte, hör av er till oss så hjälper vi er. Pregal Media Webbyrå i Norrköping har svaren.

 

Detta är ett blogginlägg med information hämtad här

Lämna ett svar