iOS App Android App: Så hjälper push notification Ert företag med mobil marknadsföring

iOS App Android App: Så hjälper push notification Ert företag med mobil marknadsföring

Vad är ett push-notification och hur skiljer det sig från ett SMS? Sms och push-notification är så lika att det kan vara frestande att bunta ihop dem och behandla dem på samma sätt. Båda “plingar till” på användarens mobiltelefon, de båda har att anpassa sig att hålla sig korta , men båda har en öppningsprocent som är över 90% .

Så, varför skulle någon hävda att push-notification är bättre? Och igen, vad är push-notification?

konstig android iphone

Det ena är kostnaden. Många användare har inte obegränsad med sms och kommer att debiteras för varje textmeddelande man skickar. Detta kan irritera användare och leda till att användare ser ditt budskap negativt. Eller, de kan avanmäla sig från framtida meddelanden helt och hållet, vilket är dåligt för affärerna. Nedan förklarar vi vad som är ett push-notification och hur det kan gynna din verksamhet.

Detsamma gäller er själva också också. Kostnaden för att skicka ut en enorm mängd sms är rejält kostsamt för många företag, särskilt små sådana. Push-notification däremot, är obegränsad och helt gratis när ni investerar i en app från oss!

Anmälan och av-anmälan är också till push-notification favör. Användare har kontroll över vilka appar som skickar dem meddelanden och kan även ange vilka typer av aviseringar som de vill ha från varje app. Sms däremot kommer ofta oönskade. I själva verket, på grund av försäljning av mobiltelefonnummer och telefonlistor mellan företag, kan vissa användare få skräp-sms från tid till annan.

Push-notification ökar också engagemanget med er app och förbättrar användarens användarfunktionalitet. Således kan det inte bara hjälpa till att driva på aktiviteten kring ert ämne för ditt meddelande, det hjälper också till att öka avkastningen du ser från din app. Push notification slår flera flugor på samma gång och erbjuder ett flertal fördelar i ett enda slag.
Med en iOS App eller Android Apps kan du skicka anpassade meddelanden till dina kunder som lockar dem att komma tillbaka till ditt företag. Du kan till exempel skicka ett vackert designat push meddelande sekundsnabbt, som erbjuder 10% rabatt på deras middag inom den närmaste timmen om man som krögare ser att man har lediga bord t.ex.

Detta inte bara hjälper till att föra in nya kunder, utan kan också bidra till att attrahera lojala kunder tillbaka till din verksamhet. Den avkastning på investeringen här är absolut häpnadsväckande för ett litet företag.

kvinna med iphone

Oavsett om du är småföretagare med en mobilapp eller en erfaren marknadsförare, skicka din första push-meddelanden kan kännas lite som att kasta sig på främlingar med meddelanden men, vad är ett push-meddelande? Varför kan det kännas lite läskigt att skicka ut?

· Det finns ingen återvändo. När det skickas, skickas det.

· Det kan vara svårt att spika tidpunkten.

· Du kan irritera din användare, eller ännu värre, får dem att avinstallera.

Men att klicka på “Skicka” behöver inte vara skrämmande, och när det görs rätt, är push-meddelanden är ett otroligt effektivt sätt att öka kundengagemanget . Nedan kommer vi att dela några tips om hur du hanterar detta som ett proffs.

Några tips för er android App och iOS App

1. Undvik att vara påträngande.

Du skulle hellre bjudas in i någons hus än tvingas. Nu gäller detta för push-meddelanden. Kondensera och Rama in titeln; till exempel: “Vi ger bort 15 gratis pizzor! Klicka för mer information, “istället för”KLICKA HÄR för en chans att delta i vår gratis pizza tävling!” Kom ihåg, det är ett meddelande från dig till konsumenten och du har en begränsad mängd tecken att arbeta med, så gör det mesta med dem. Var mänsklig; undvika robot språk och spela på konsumentens intressen, inte bara din egen.

nyttan med egen app

Vilken nytta har push erbjudanden?

Push-notiser kan fungera som ett verktyg för kundvård, men de måste läsas! Så vad skulle få dig att klicka på den om du var på mottagarsidan?

2.Träffa målet.

Geofenced push-notifications skapar virtuella gränser (eller ett “staket”) runt ett visst område, så endast användare som reser i och ur “staketet” för en angiven tidsperiod får meddelandet. Du kan anpassa push anmälans inhägnade område och varaktighet på våra appar vi utvecklar, skicka endast till användare som anger din valda hotspots under loppet av en timme, en dag, en vecka, etc. Detta minskar avsevärt risken för att personer får irrelevanta meddelanden. Meddela personer som mest sannolikt kommer att utnyttja ert erbjudande: de i närheten.

3. Inte störa

Förhoppningsvis är vi alla överens om att morgonen bör vara push-fri, men det är mycket mer timing i detta. Eftersom dåligt planerad push-meddelanden kan köra bort folk lika snabbt som de kom, är det viktigt att tänka på den livsstil och vanor på dina genomsnittlige användare. Studier visar den bästa tiden att skicka push-meddelanden är mellan lunch och kl 17 på vardagar. Måndagar bör undvikas, eftersom den genomsnittliga smartphone användaren tenderar att vara mest upptagen i början av veckan, men tisdag till fredag är det fritt fram. Detta gäller bara för den genomsnittliga användaren. Om din målgrupp fungerar på helger eller udda tider, måste du rätta dig efter det. Så! Skicka dina push-meddelanden när användare är tillräckligt mottagliga för att läsa dem, och inte störa påför mycket.

4. uppskatta din positionering.

Har ni användare som tagit sig till Google Play eller iOS App Store Market och där laddat hem och installerat er app har ni här en unik möjlighet. Att vägleda din målgrupp till lönsamma beslut har aldrig varit enklare med dagens teknik, så ANVÄND DEN. Med push-meddelanden, är du redan långt före e-mail marknadsföring. Studier visar att push-meddelanden har 50% högre “öppna och läs” frekvens än e-mail.

Storlek på iPhone och iPad

Låt oss bygga er app med push-notification

  1. Välj den plats som du vill gruppsända till (dvs. bara användare i en viss stadsdel eller alla användare i hela världen?)
  2. Skriv ditt erbjudande som text och ange ett datum och tid för när det skall skickas. Klart! Ditt erbjudande ser bra ut och är redo att hjälpa dig med dina affärer!

 

 

Slutsats

Så vad är ett push-meddelande? När en användare får ett push-meddelande så är det ett meddelande från ett företag som de känner till och vill höra från. Och från en” business” synvinkel kunde inte kostnaden vara lägre. Med tanke på sin effektivitet och förmåga att hantera ett flertal slutmål på en gång, anser vi att push-notiser vara lika bra som, om inte bättre än SMS.

Är ni seriösa med ert företag finns det ingen anledning att ställa sig utanför. Pregal Media är apputvecklare som kan bygga både en iOS app för iPhone och iPad och en Android app.

Summering
Fördelar med egen App
Bloggtitel
Fördelar med egen App
Beskrivning
Använda push notiser i appen för att nå ut med riktade meddelanden till sin kunder. Oerhört kraftfullt!
Skribent
Publisher
Pregal Media Webbyrå Norrköping
Publisher Logo

Kommentera

Stäng meny